Yasuragi








Eftersom jag har världens bästa mamma har hon och jag tillbringat helgen på Yasuragi
Efter ankomst och omsvidning till Yukata inleddes vistelsen med ett glas champagne framför panoramafönstren i sakebaren. Efter lite fnitter och skvaller begav vi oss till baden. Jag rekommenderar alla som läser att åka hit, det är oerhört rogivande att bada på japansk vis och hela omgivningen inger lugn och energi. De varma källorna utomhus är särskilt härliga på vintern när det ligger ett tjockt snötäcke runt omkring.








Till middag valde vi:

rökt bläckfisksallad & misosoppa med champagne

Sushi moriawase 4 bitar

Ångkokt gös med sötpotatispuré och nån jättegod sås som jag inte minns namnet på.
Med ris då.

Citronparfait och comquats- och tamarillokompott med nougatini



*


Nästa dag satt vi länge och njöt av deras underbara frukostbuffé för att sedan bada och basta och skämma bort oss lite mer innan det var dags för hemfärd.

mmmmm  :-)

Vi hittade också på lite bus och hyss men det är vår hemlis hihihihi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0