Mustig helg







Freja bjöd i fredags på vin i sin butik Madame Grann. Hon hade det så himla fint och alla kläder och prylar var i jättefint skick men ändå inte alls dyrt. Överallt fanns fina stilleben uppdukade så man ville ju flytta in och bo i butiken. På Aprilgatan 6 i midsommarkransen återfinns detta smultronställe.





I lördags fyllde tydligen tunnelbanan 60 bast så jag fick en fet t-shirt med tub-kartan på.







Äntligen orkat fixa en välbehövlig skylt som ni ser ovan. Har även idag gjort det bästa. Jag fick följa med till musteriet på Äppelfabriken och musta äpplen. Det vill man göra, så alla som har äpplen och kan fixa en bil borde åka dit och musta! Man blev expedierad av en kille som måste vart den största äppelnörden jag någonsin skådat. Han undersökte folks äpplen och försökte ge besked om vilken sort det var. Kollade på pinnen, på form och storlek, på kärnornas form och i vissa fall slutligen på smaken. Han gav folk tips om när äpplena var som godast och beklagade sig lite över att han inte visste vad han skulle ta sig till när mustsäsongen var över. Jag blev så inspirerad och förtjust över hans passion för äpplen så jag nästan ville starta äppelfarm och musteri själv.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0